Jeden z najwybitniejszych twórców polskiej sztuki powojennej badający m.in zagadnienia przestrzeni w obrazie, jej dopełnienia oraz iluzji.
Autor charakterystycznych płócien zaliczanych do sztuki op-artu, wysoko cenionych przez kolekcjonerów, kompozycji manipulujących procesem widzenia odbiorcy jego obrazów. Przełomowy w twórczości Wojciecha Fangora był rok 1958. Wtedy to, wspólnie ze Stanisławem Zamecznikiem, wykreował pierwszą instalację przestrzenną zaprezentowaną w salonie Nowej Kultury w Warszawie. W twórczości artysty ważnym elementem był również znak graficzny. Jako projektant plakatów, mozaik i dekoracji ściennych, łączył te części składowe w licznych realizacjach w przestrzeni publicznej jak na przykład słynnym plakacie Festiwalu Młodzieży i Studentów, mozaice zdobiącej dworzec Warszawa-Śródmieście, muralu Kucie Kos obecnie znajdujący się w budynku Muzeum Warszawy, lub też współcześnie projektując dekorację ścienną drugiej linii metra w Warszawie, w której znaki, litery stanowią kluczowy element. W 2005 roku w Warszawie odbyła się akcja artystyczna CowParade. Organizowanie parad naturalnych rozmiarów zwierzęta zostało zapoczątkowane w 1998 roku i do 2005 roku wielobarwne krowy gościły w Nowym Jorku, Chicago, Londynie, Manchesterze, Pradze i Johannesburgu. W warszawskiej edycji udział wzięli, poza Wojciechem Fangorem, tacy artyści jak: Andrzej Pągowski, Leszek Szurkowski, Kora Jackowska, Laura Pawela, Grupa Twożywo, Łódź Kaliska, Edward Dwurnik, Zbigniew M. Dowgiałło.